gilda-skolan

Kostnad och Finansiering

Att starta en utbildning är ett stort steg i livet, inte minst ekonomiskt. Därför erbjuder Gilda Skolan två olika utbildningsalternativ med olika finansiering.

Välj det alternativ som passar dig bäst.

NYHET! Utbildningsalternativ: Tre terminer – kostnadsfritt

Nu erbjuder vi vårt kostnadsfria utbildningsalternativ i alla tre städer! Alternativet finansieras genom att studenten går en termin extra i vår praktiksalong och på så sätt betalar av kursavgiften. Ett perfekt alternativ för dig som vill få mer praktisk erfarenhet med kundbehandlingar.

Hur fungerar det?
För att vi ska kunna garantera din plats behöver vi en total deposition från dig på 25.000 kr (inkl. moms). Detta är ett sätt för oss att veta att du ämnar fullfölja din utbildning och inte tar upp plats för övriga sökande. Notera att du får tillbaka den totala depositionen på 25 000 kr vid slutförd utbildning.

Depositionen betalas i två steg, med en första deposition på 5.000 kr och en andra deposition på 20.000 kr.

Finansiera depositionen

Hur gör jag om jag vill bli färdig på ett år?

Inga problem. Då väljer du utbildningsalternativet nedan.

Utbildningsalternativ: Två terminer – 95.000 kr

Gilda Skolan har också ett utbildningsalternativ på två terminer där du betalar full kursavgift på 95.000 kr (inkl. moms). Du blir då klar snabbare och kan komma ut i arbetslivet och börja tjäna pengar.

Hur fungerar det?
Kursavgiften betalas i 2 steg, med en första anmälningsavgift på 5.000 kr och en kursavgift på 90.000 kr.

Finansiera kursavgiften

Hur finansierar jag min utbildning?

Tillsammans med Human Finans erbjuder vi dig en möjlighet att delbetala utbildningen.

• Du kan låna upp till 50 000 kr räntefritt, och välja att dela upp betalningen i 6, 12 eller 24 månader.
  • Vill du låna mer har du också möjligheten att dela upp din betalning på 36, 48, 60, 72 månader, men då med ränta.

Notera:
Du kan låna pengar via Human Finans, vare sig det gäller till depositionen för den kostnadsfria utbildningen, eller om det gäller att finansiera full kursavgift för utbildningsalternativet på ett år.

Några låneexempel

Låna 50.000 kr – delbetala i 2 år – utan ränta!

Betala endast 2.083 kr per månad i 2 år (24 mån)
*Exklusive 45 kr administrativ avgift per månad och 595 kr i uppläggningsavgift på första avin.

Låna fullt belopp 95.000 kr – delbetala i 3 år

Betala endast 3.106 kr på månad i 3 år (36 mån)

Låna fullt belopp 95.000 – delbetala i 4 år

Betala endast 2.451 kr per månad i 4 år (48 mån)

Vill du räkna på ditt lån?

Testa kalkylatorn på Human Finans hemsida så kan du välja hur mycket du vill låna och se vad det landar på per månad.

Victoria och Vanessa är två av Gilda Skolans studenter som valt att finansiera utbildningen med just Human Finans.

Så här tycker de att det fungerar:

Victoria Mård

Varför valde du att finansiera utbildningen med Human Finans?
– För att det var väldigt smidigt och för att Human Finans hade lite lägre ränta än övriga lånetjänster.

Hur tycker du att det fungerar?
– Det fungerar hur bra som helst! Inga konstigheter alls. Får en faktura hemskickad varje månad med posten.

Vanessa Friberg

Varför valde du att finansiera utbildningen med Human Finans?
– Det kändes tryggt att Gilda Skolan redan samarbetar med dem, och det var lättast att få allt i ett.

Hur tycker du att det fungerar?
– Jättebra! Får alltid snabba svar och de är väldigt hjälpsamma.

Gilda Skolan uppfyller kraven för SHR och CIDESCO.