Ansökan och kursstarter

Sök nu till nästa kursstart: 26 augusti, 2024.

Höstterminen, 26 augusti 2024

Stockholm – två terminer, 95 000 kr
Stockholm – tre terminer, kostnadsfritt*

Göteborg – två terminer, 95 000 kr
Göteborg – tre terminer, kostnadsfritt*

Malmö – två terminer, 95 000 kr
Malmö – tre terminer, kostnadsfritt*

Vårterminen, 24 februari 2025

Stockholm – två terminer, 95 000 kr
Stockholm – tre terminer, kostnadsfritt*

Göteborg – två terminer, 95 000 kr
Göteborg – tre terminer, kostnadsfritt*

Malmö – två terminer, 95 000 kr
Malmö – tre terminer, kostnadsfritt*

*Vill du veta mer om vårt kostnadsfria utbildningsalternativ?

Studietider

Termin 1  mån-fre 8.30-16.30
Termin 2  måndag 9.00-18.30,
tisdag-torsdag 11.30-20.30,  fredag 8.45-17.00

Skolan har stängt två veckor under sommaren och två veckor över jul och nyår.

Vad krävs?

För att söka till utbildningen ska du vara minst 18 år, ingen övre åldersgräns. För att klara av att tillgodogöra dig utbildningen krävs att du behärskar svenska i tal och skrift.

Vi ser främst till dina personliga egenskaper. En hudterapeut är serviceinriktad och gillar att ge av sig själv och att hjälpa andra. Du ska också vara beredd att satsa seriöst på utbildning. Företräde har sökande med utbildning inom naturvetenskap, vård och omsorg, fotvård, estetik eller till hudterapeut närliggande område, t ex frisör, friskvårdskonsulent eller massör.

Besök och rådgivning

Vi rekommenderar dig som vill gå vår utbildning att boka in en personlig visning på skolan innan ansökan. Då får du möjlighet att se lokalerna och att prata med rektor, handledare och studenter. Efter besöket kommer du att känna dig väl införstådd i vad som krävs av dig som student och vad du kan förvänta dig både under och efter studietiden.

Boka personlig visning

Ansökan

Nästa steg för att bli student på Gilda Skolan är att skicka in din ansökan. Varje termin antas som mest 18 studenter i varje stad. Du ansöker online och en ansökan är inte bindande utan ses endast som en intresseanmälan tills du har tackat ja till utbildningen.